Reklamaatioiden välttäminen pyöräkorjaamossa

Reklamaatioilta voi välttyä! No ei kokonaan tietty. Siihen voi kannattaa kuitenkin pyrkiä.

Tarvitset vain oikeat työkalut. Voit joko pyrkiä minimoimaan reklamaatioiden aiheuttamat tappiot tai sitten voit pyrkiä välttämään ne kokonaan.

Eräs asiakkaamme kertoi parhaan mahdollisen tarinan siitä, miten voidaan välttää reklamaatiotapaus ja tehdä samalla lisää huoltobisnestä. Tapauksessa yhdistyi viiden tähden asiakaspalvelu ja teknologia parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä tarina luettavaksesi.

Niilo Nimetön oli huollattanut polkupyöränsä syksyllä juuri ennen talven tuloa. Kun kevät koitti, Niilo kaivoi polkupyöränsä esille. Aikeissa hänellä oli lähteä kevään ensimmäiselle pyöräretkelle perheensä kanssa.

Niilo tarkasti pyörän pintapuolisesti. Ketjut olivat kunnossa, samoin vaihteet. Huomion vei kuitenkin eturengas, joka oli tyhjä. Niilo muisti, että rengas oli vaihdettu juuri syksyllä huollon yhteydessä. “Kummallista”, ajatteli Niilo. Hän kaivoi puhelimen taskustaan ja lähti soittamaan pyöräliikkeeseen, jossa rengas oli vaihdettu.

“Suomen paras pyörähuolto, Teppo puhelimessa”, kuului puhelimesta. “No Niilo Nimetön täällä päivää.”, tervehti Niilo ja jatkoi, “Hei kuule olen hieman pettynyt. Käytin pyörääni teillä huollossa noin puoli vuotta sitten ennen talvea. Muistaakseni tähän tehtiin syyshuolto ja vaihdettiin rikkinäinen eturengas. Nyt olin lähdössä perheeni kanssa pyöräretkelle ja huomasin, että tämä eturengas on aivan tyhjä. Vaihtamanne rengas oli varmaan viallinen” Niilo kertoi. 

“Hetkinen, onko kyseessä tämä fatboy trail pyörä, jossa on tumman sininen runko” kysyi kauppias. “No kyllä vaan” täsmensi Niilo. “No tästä koneelta kun katsoo niin huomaa, että huolto on tehty syyskuussa. Odotas kun tarkistan mitä pyörälle on tehty. Noniin. Takarenkaan vaihto kokonaisuudessaan sekä muu huolto. Sanoitkos, että eturengas on tyhjä?” Kauppias kysyi.

“No itse asiassa kyllä. Tosin nyt kun tarkkaan katson, niin huomaan, että takarengas tässä on uusi ja eturengas on vanha”, mumisi Niilo ja jatkoi “Eli pahoittelut, taisin haukkua väärää puuta. Se olikin siis takapyörä joka vaihdettiin, ei sittenkään etupyörä”. Sanoi Niilo. 

“No ei haittaa mitään, pääasia on, että asia selvisi. Varataanko aika seuraavalle huollolle niin saat ajokin kuntoon?” Kysyi kauppias.

Kauppias ja Niilo päättivät puhelun hyvässä hengessä ja molemmat olivat tilanteeseen tyytyväisiä. Kokemus olisi ollut ihan toinen, ellei kauppiaalla olisi ollut käytössään huoltotaskua.

Kirjoittaja: Mikki Ylevä

Parhaat huoltokokemukset löydät huoltotaskun youtube, twitter, instagram ja facebook-sivuilta.

Previous
Previous

Pyörähuoltoja ei osta se, jolla on eniten rahaa

Next
Next

Sitouta asiakkaasi